Verkkokaupan yleiset ehdot
1. Yleistä
Nämä yleiset ehdot (jäljempänä ”Yleiset ehdot”) soveltuvat, kun verkkokaupan asiakas tekee ostoksia Sports Lady Oy:n verkkosivustolla www.sportslady.fi (jäljempänä ”Verkkosivusto”). Henkilötietojen käsittelyyn Verkkosivustollamme sovelletaan Tietosuojakäytäntöämme, joka on saatavilla täältä.
Verkkokaupan kautta ostettaviin verkkovalmennuspalveluihin sovelletaan näiden Yleisten ehtojen lisäksi henkilökohtaisen valmennuspalvelun ja verkkovalmennuspalvelun erityisehtoja, jotka ovat tällä samalla sivulla alempana.
Sports Lady Oy ei ole vastuussa siitä, jos verkkosivustolla esitetyt tuotteet ovat myyty loppuun. Sports Lady Oy ei myöskään ole vastuussa verkkosivustolla esiintyvistä kuva- tai painovirheistä taikka hintatiedoissa esiintyvistä virheistä. Verkkosivustolla esitetyt kuvat ovat tarkoitettu ainoastaan suuntaa-antaviksi ja asiakkaan ostoskokemuksen parantamiseksi. Sports Lady Oy voi tarjota, välittää tai markkinoida myös kolmansien palveluntarjoajien tuottamia tai tarjoamia maksullisia tai maksuttomia palveluita tai tuotteita. Muiden palveluntarjoajien palvelut tarjotaan, välitetään tai markkinoidaan sellaisenaan ja sitoumuksetta. Sports Lady Oy ei vastaa mahdollisesta vahingosta, joka aiheutuu kolmannen palveluntarjoajan tuottaman tai tarjoaman palvelun mahdollisesta virheestä, kuten väärästä tiedosta, palvelun viivästymisestä taikka palvelun saatavuudesta. Sports Lady Oy ei muutoinkaan vastaa mistään välittömistä, välillisistä tai epäsuorista vahingoista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu. Asiakas sitoutuu noudattamaan näiden ehtojen ohella kolmannen palveluntarjoajan mahdollisia erityisiä sopimusehtoja, vastuunrajoituksia ja ohjeita.
Verkkosivusto ja sen sisältö ovat Sports Lady Oy:n tai kolmansien osapuolten omaisuutta. Sisältö on suojattu immateriaalioikeuksin ja sisällön kopiointi tai käyttäminen ilman Sports Lady Oy:n antamaa kirjallista suostumusta on kielletty.
Asiakkaan on hyväksyttävä nämä Yleiset ehdot voidakseen tehdä tilauksen verkkosivuston kautta. Hyväksymällä Yleiset ehdot asiakas sitoutuu noudattamaan niitä ja vahvistaa lukeneensa ne. Lisäksi asiakas vahvistaa lukeneensa ja ymmärtäneensä Tietosuojakäytännön [linkki], jossa selitetään, miten asiakkaan henkilötietoja käsitellään. Käyttäjän ja Sports Lady Oy:n välinen sopimus syntyy, kun asiakas on lähettänyt tilauksen Sports Lady Oy:lle ja Sports Lady Oy on vahvistanut asiakkaan tekemän tilauksen lähettämällä tälle sähköpostitse tilausvahvistuksen.
2. Hinnat ja maksutavat
Verkkosivustolla myytävien tavaroiden ja palveluiden hinnat määräytyvät kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan. Hinnasto on esillä verkkosivustolla ja kutakin tavaraa ja palvelua koskevat hinnat esitetään myös kyseisen tavaran tai palvelun kuvauksessa. Kaikki verkkosivustolla esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron. Hinnat eivät kuitenkaan sisällä maksutavasta tai kuljetuksesta aiheutuvia kustannuksia. Maksu- ja toimituskulut esitetään erikseen kunkin tilauksen osalta ennen tilauksen tekemistä.
Sports Lady Oy pidättää oikeuden milloin tahansa muuttaa hinnastoa.
Asiakas voi maksaa verkkokaupassa ainoastaan käyttämällä Sports Lady Oy:n kulloinkin hyväksymiä maksutapoja. Verkkokaupassa hyväksytyt maksutavat ovat luottokortti- ja verkkopankkimaksu sekä Smartum, Edenred ja ePassi maksutapaedut.
3. Tavaroiden ja palveluiden toimittaminen
Tavarat pyritään toimittamaan aina mahdollisimman nopeasti, ja joka tapauksessa viimeistään 30 päivän kuluttua tavaran tilaamisesta.
Vaaranvastuu tavaran katoamisesta tai vioittumisesta siirtyy asiakkaalle tavaran luovutuksen yhteydessä. Jos tavaran toimittamisessa käytetään kuljetusliikettä, vaaranvastuu tavaran katoamisesta tai vioittumisesta siirtyy asiakkaalle, kun kuljettaja, rahdinkuljettaja tai muu toimituksen suorittamiseen määrätty henkilö tai yhteisö luovuttaa tavaran asiakkaan hallintaan.
Omistusoikeus tilattuihin tavaroihin säilyy Sports Lady Oy:lla, kunnes tuote on kokonaan maksettu.
4. Peruuttamisoikeus
Asiakkaalla on kuluttajana oikeus peruuttaa verkkokaupasta ostamansa tavarat ja palvelut kuluttajansuojalain mukaisesti 14 päivän kuluessa tavaroiden ja palveluiden vastaanottamisesta ilmoittamalla tästä Sports Lady Oy:lle. Asiakas voi käyttää peruuttamisoikeuttaan lähettämällä peruuttamisilmoituksen sähköpostilla Sports Lady Oy:lle. Asiakkaan on palautettava peruuttamisoikeuden nojalla peruuttamansa tavarat viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.
Digitaalisia palveluita koskeva peruuttamisoikeus
Digitaalisten palveluiden, eli esimerkiksi verkkokaupassa myytävien verkkovalmennusten, osalta 14 päivän peruuttamisaika alkaa kyseistä digitaalista sisältöä koskevan sopimuksen tekemisestä. Asiakkaalla ei kuitenkaan ole kaupan peruuttamisoikeutta, jos digitaalisen sisällön toimittaminen on aloitettu sähköisesti asiakkaan suostumuksella ennen peruuttamisajan päättymistä. Tällainen edellä mainittu suostumus voidaan katsoa saaduksi asiakkaan ilmaistessa halukkuutensa vastaanottaa digitaalista sisältöä, ennen 14 päivän peruuttamisajan päättymistä, erillisen linkin kautta. Verkkovalmennuksen osalta sisällön toimittaminen katsotaan aloitetuksi silloin, kun asiakas aktivoi palvelun valmennusjärjestelmästä toimitetun aktivointisähköpostissa esitetyn linkin kautta. Verkkovalmennuksen osalta sisällön toimittaminen katsotaan aloitetuksi silloin, kun asiakas ottaa verkkovalmennuksen käyttöönsä käyttäjätunnuksella, joka asiakkaalle on luotu. Lisäksi asiakkaan katsotaan antaneen suostumuksensa digitaalisen sisällön toimittamisen aloittamiselle ja luopumiselle peruuttamisoikeudestaan, jos asiakas kirjautuu verkkovalmennusjärjestelmään käyttäjätunnuksillaan ennen 14 päivän peruuttamisoikeuden päättymistä. Asiakas voi käyttää digitaalisia palveluita koskevaa peruuttamisoikeuttaan ottamalla yhteyttä osoitteeseen [email protected].
Tavaroita koskeva peruuttamisoikeus
Tavaroiden osalta 14 päivän peruuttamisaika alkaa, kun asiakas on vastaanottanut tilaamansa tavaran. Peruuttamisoikeus ei kuitenkaan koske:
sinetöitynä toimitettuja tuotteita, joiden sinetti on rikottu (esimerkiksi lisäravinteet);
nopeasti pilaantuvia ja vanhentuvia tuotteita (esimerkiksi elintarvikkeet);
tavaroita, joita ei voida hygieniasyistä paketin avaamisen jälkeen palauttaa (esimerkiksi uima-asut ja alusvaatteet, jos tuote ei ole käyttämätön ja hygieniasuoja on poistettu); sekä asiakkaalle signeerattuja tai muuten yksilöllisesti valmistettuja tuotteita.
Tavarat on palautettava alkuperäisissä pakkauksissaan ja käyttämättöminä. Asiakkaalla on kuitenkin oikeus avata pakkaukset ja sovittaa tavaroita ennen peruuttamista koskevan päätöksen tekemistä. Mikäli asiakas ei voi palauttaa tuotetta joko kokonaan tai osittain tai se palautetaan alkuperäistä huonommassa kunnossa, Sports Lady Oy:lla on oikeus vaatia asiakkaalta tuotteen arvon alentumista vastaavaa korvausta.
Tavaroiden noutamatta jättämistä ei pidetä tässä tarkoitettuna peruuttamisena. Tilaus katsotaan noudetuksi ja peruutetuksi, kun se sisältää palautuslomakkeen. Noutamattomista tilauksista veloitamme 12,50 euroa toimituskuluja. Tätä kulua ei kuitenkaan peritä, mikäli asiakas on ilmoittanut Sports Lady Oy:lle kuljetuspalveluita tarjoavan yrityksen säilytysajan puitteissa, ettei nouda tilausta.
Palvelusopimuksia koskeva peruuttamisoikeus
Palvelusopimusten eli esimerkiksi verkkovalmennuspalveluita ja henkilökohtaisia valmennuspalveluita koskevan sopimuksen osalta peruuttamisoikeus alkaa palvelusopimuksen tekemisestä. Jos palvelun toimittaminen aloitetaan asiakkaan pyynnöstä ennen peruuttamisoikeudelle varatun ajan kulumista, asiakkaalta peritään peruuttamisen johdosta palvelun käytön ajalta palvelun tuottamisesta aiheutuneina kustannuksina 30 % kyseisen palvelusopimuksen hinnasta. Henkilökohtaisten valmennuspalveluiden osalta edellä tarkoitettuina kustannuksina peritään ennen peruuttamista käytettyjen harjoituskertojen määrään suhteutettu osa palvelun kokonaishinnasta, mutta kuitenkin aina vähintään 30 % palvelusopimuksen kokonaishinnasta.
Palvelusopimuksia koskeva peruuttamisoikeus ei koske vapaa-ajanpalvelua, joka on sovittu tietyksi ajankohdaksi. Tällaisia palveluita ovat esimerkiksi koulutus- tai urheilutapahtumat.
5. Lakisääteinen virhevastuu
Jos tilaamasi tavara on virheellinen vastaanottaessasi sen, tavaraa koskee kuluttajansuojalain (38/1978) mukainen lakisääteinen virhevastuu. Tavaran katsotaan lähtökohtaisesti olleen virheellinen vastaanottaessasi sen, jos virhe ilmenee kuuden kuukauden sisällä vastaanottamisesta. Asiakkaan on vedottava virheeseen viimeistään kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta. Muussa tapauksessa asiakas menettää oikeutensa vedota tavaran virheeseen. Asiakas voi ilmoittaa virheestä ottamalla Sports Lady Oy yhteyttä käyttämällä yllä mainittuja yhteystietoja.
Tavaran virhe voidaan asiakkaan valinnan mukaan korjata tai toimitettu tavara voidaan vaihtaa. Sports Lady Oy pidättää oikeuden kieltäytyä korjauksesta tai tavaran vaihtamisesta, mikäli se osoittautuu mahdottomaksi tai aiheuttaa kohtuutonta vaivaa muihin toimenpiteisiin nähden. Mikäli virhettä ei ole mahdollista korjata ja se on olennainen, asiakkaalla on valintansa mukaan oikeus vaatia hinnanalennusta tai kaupan purkua.
6. Ylivoimainen este
Jos Sports Lady Oy ei pysty täyttämään näissä ehdoissa mainittuja velvollisuuksiaan ylivoimaisen esteen vuoksi, Sports Lady Oy ei ole vastuussa viivästyksistä tai muusta aiheutuneesta haitasta tai vahingosta. Ylivoimaisena esteenä pidetään muun muassa yleisiä työtaistelutoimenpiteitä, sotatoimia, luonnonmullistuksia sekä ongelmia tietoliikenneyhteyksissä.
7. Sopimuksen siirtäminen
Käyttäjällä ei ole oikeutta siirtää hankkimaansa valmennuspalveluun liittyviä oikeuksiaan ja velvollisuuksiaan kolmansille osapuolille.
8. Sovellettava lainsäädäntö ja erimielisyyksien ratkaiseminen
Näihin Yleisiin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, pois lukien sen lainvalintaa koskevat säännökset. Sports Lady Oy:n ja asiakkaan väliset Verkkokauppaa tai näitä Yleisiä ehtoja koskevat riitaisuudet käsitellään Helsingin käräjäoikeudessa. Kuluttajansuojalaissa (38/1978) tarkoitetulla kuluttajalla on kuitenkin oikeus nostaa kanne kuluttajan Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä kuluttajalla on kotipaikka tai vakituinen asuinpaikka.
Kuluttaja-asiakkaalla on aina myös oikeus viedä riita-asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan, asiakkaan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan tästä. Asiakas voi tehdä valituksen myös suoraan verkossa käyttämällä EU-komission verkkovälitteistä riidanratkaisupalvelua.
9. Yleisten ehtojen muutokset
Sports Lady Oy varaa oikeuden milloin tahansa muuttaa tai päivittää näitä Yleisiä ehtoja. Kulloinkin voimassa olevat Yleiset ehdot ovat saatavilla Verkkosivustolla. Jatkamalla Verkkokaupan käyttöä Yleisten ehtojen päivityksen jälkeen, asiakkaan katsotaan hyväksyneen kulloinkin päivitetyt Yleiset ehdot. Nämä Yleiset ehdot päivitettiin viimeksi 9.5.2025.
Henkilökohtaisen valmennuspalvelun ja verkkovalmennuspalvelun erityisehdot
1. Ehtojen soveltaminen
Näitä henkilökohtaisen valmennuspalvelun ja verkkovalmennuspalvelun erityisehtoja (”Erityisehdot”) sovelletaan, kun asiakas tekee erillisen tilauksen henkilökohtaisen valmennuspalvelun MIND & BODY METHOD 12 viikon valmennuspalvelusta (”MBM-palvelu”) hankkimisesta tai käyttää Sports Lady Oy:n tarjoamia verkkovalmennuspalveluita (”Verkkovalmennuspalvelu”) osana tekemäänsä tilausta. Asiakkaan on hyväksyttävä nämä Erityisehdot voidakseen tehdä erillisen tilauksen MBM-palvelusta tai käyttääkseen Sports Lady Oy:n tarjoamia Verkkovalmennuspalveluita. Hyväksymällä Erityisehdot asiakas sitoutuu noudattamaan niitä ja vahvistaa lukeneensa ne. Asiakkaan ja Sports Lady Oy:n välisen sopimuksen syntymisen osalta noudatetaan, mitä Yleisissä ehdoissa määrätään.
Näiden Eritysehtojen mukainen MBM-palvelu ja/tai Verkkovalmennuspalvelu ovat henkilökohtaisia, eikä asiakas voi siirtää niitä toiselle henkilölle ilman Sports Lady Oy:n kirjallista suostumusta. Sports Lady Oy:lla sen sijaan on oikeus osoittaa asiakkaalle henkilö, joka vastaa näiden Erityisehtojen mukaisten MBM-palveluiden toteuttamisesta asiakkaalle. Yrityksen edustaja tai toinen yksityishenkilö voi ostaa asiakkaalle Sports Lady Oy:n tarjoamia MBM-palveluita tai tehdä muita tilauksia, joiden sisältöön kuuluu Verkkovalmennuspalveluita. Tällöin sopimuksen tehnyt yritys tai yksityishenkilö vastaa kaikista sopimukseen liittyvistä maksuista Yleisten ehtojen mukaisesti. Asiakas sitoutuu kuitenkin käyttämään MBM-palvelua ja/tai Verkkovalmennuspalvelua näiden Erityisehtojen mukaisesti.
2. MBM-palvelu
MBM-palvelussa Sports Lady Oy:n yhteistyökumppanina toimiva valmentaja toimii MBM-palvelun tilauksen yhteydessä sovittavan valmennusjakson ajan asiakkaan henkilökohtaisena valmentajana tehtävänään suunnitella asiakkaan harjoitusohjelma ja siihen liittyvä ruokavalio niihin tehtävine muutoksineen, opastaa asiakkaalle harjoitusohjelman mukaisten harjoitteiden suorittaminen sekä ohjata asiakkaan harjoittelua harjoittelujakson aikana asetettujen tavoitteiden mukaisesti sekä tukea asiakasta myös psyykkisen puolen työstämisessä. MBM-Palvelu toteutetaan kokonaisuudessaan etänä. MBM-palveluun saattaa sisältyä etätapaamiskertoja, joiden määrä sovitaan palvelun tilauksen yhteydessä.
Asiakas sitoutuu noudattamaan valmentajan kanssa ennalta sovittuja tapaamisaikoja. Mikäli Asiakas peruu valmentajan kanssa harjoittelua varten sovitun tapaamisen myöhemmin kuin 24 tuntia ennen sovittua tapaamista (tai asiakas jättää saapumatta paikalle poissaolosta ilmoittamatta), katsotaan se yhdeksi käytetyksi harjoittelukerraksi, ellei asiakas voi osoittaa lääkärintodistuksella tai muutoin luotettavasti, että peruuttamisen tai poissaolon syynä oli vamma tai sairaus. Asiakkaan myöhästyessä enemmän kuin 15 minuuttia sovitusta tapaamisajankohdasta asiasta valmentajalle ennalta ilmoittamatta, on valmentaja oikeutettu poistumaan sovitusta etätapaamisesta ja tapaamiskerta katsotaan tällöin edellä kuvattujen ehtojen mukaisesti käytetyksi. Asiakkaan myöhästyminen ei muutoinkaan pidennä sovitun harjoittelukerran kestoa, ellei valmentaja ja asiakas erikseen toisin sovi.
3. Verkkovalmennuspalvelu
Verkkovalmennuspalvelussa Sports Lady Oy:n yhteistyökumppanina toimiva valmentaja toimii tilattuun palveluun liittyvän verkkovalmennuksen valmentajana tehtävänään suunnitella kaikkia asiakkaita koskevat yleiset harjoitusohjelmat ja mahdolliset ruokavalio-ohjeet sekä mindpuolen harjoitukset. Erikseen todetaan, että toisin kuin MBM-palvelussa, valmentajan laatimat harjoitusohjelmat ja mahdolliset ruokavalio-ohjeet eivät ole luonteeltaan henkilökohtaisia vaan koskee kaikkia kyseisen verkkovalmennuksen tilanneita asiakkaita.
4. Asiakkaan velvollisuudet
Asiakas sitoutuu noudattamaan parhaan kykynsä mukaan valmentajan kulloinkin laatimaa harjoitusohjelmaa, ravintosuunnitelmaa sekä mahdollisesti erikseen sovittuja toimintaperiaatteita.
Huolimatta siitä, että MBM-palvelun osalta asiakkaan harjoitusohjelmaa ja ravintosuunnitelmaa laadittaessa ja toteutettaessa asiakkaan henkilökohtaiset ominaisuudet sekä mahdolliset rajoitteet ja terveydelliset tekijät pyritään huomioimaan mahdollisimman tarkasti, liikunnan harrastamiseen ja ruokavalion muutokseen liittyy aina tiettyjä riskejä. Asiakas vakuuttaa MBM-palvelun ja/tai Verkkovalmennuspalvelun tilaamisella olevansa tietoinen harjoitteluun ja ravintosuunnitelmaan liittyvistä riskeistä ja osallistuu harjoitteluun ja ravintosuunnitelmaan omalla vastuullaan. Asiakas hyväksyy sen, että ellei pakottavasta sääntelystä muuta johdu, valmentaja tai Sports Lady Oy eivät vastaa asiakkaalle harjoittelussa tai ravintosuunnitelman noudattamisessa mahdollisesti syntyvistä vammoista tai vahingoista.
Asiakkaan tulee itse huolehtia MBM-palvelua ja/tai Verkkovalmennuspalvelua varten tarpeellisiksi katsomansa tapaturma- ja muu mahdollinen vakuutusturvan järjestämisestä.
Asiakas sitoutuu tiedottamaan valmentajaa MBM-palvelun tai Verkkovalmennuspalvelun aloittamisen jälkeen tapahtuvista olennaisista muutoksista terveydentilassaan tai muista mahdollisista harjoitteluun tai ravintosuunnitelmaan vaikuttavista seikoista (esim. raskaus, vamma tai sairaus, lääkehoito ja muutokset näissä).
5. Sports Lady Oy:n velvollisuudet
Valmentaja sitoutuu tarjoamaan MBM-palvelun siten, että valmentaja valmentaa ja ohjeistaa asiakasta parhaan kykynsä mukaan asiakkaan tavoitteet ja fyysiset ominaisuudet huomioon ottaen.
Valmentajan tulee noudattaa asiakkaan kanssa sovittuja tapaamisaikoja. Valmentajan tulee olla ajoissa etätapaamisissa. Mikäli valmentaja peruu tapaamisen myöhemmin kuin 24 tuntia ennen tapaamista (tai jättää tulematta paikalle) eikä kyse ole ylivoimaisesta esteestä, on asiakas oikeutettu niin halutessaan yhteen ylimääräiseen etätapaamiskertaan ennalta sovittujen harjoituskertojen lisäksi.
Valmennustapaamisen peruuntuessa valmentajan puolella olevasta syystä, valmentaja on velvollinen tarvittaessa järjestämään valmentajalle sijaisen tai mikäli se ei ole mahdollista, uuden tapaamisen niin pian, kuin se on mahdollista tapaamisen esteen poistumisen jälkeen.
Valmentaja sitoutuu tiedottamaan asiakastaan valmennuksen toteuttamiseen vaikuttavista poikkeusjärjestelyistä kuten esimerkiksi valmentajan sijaisjärjestelyistä, lomista tai harjoitustapaamisten siirtämisestä välittömästi, kun asia on tullut valmentajan tietoon. Poikkeusjärjestelyistä ilmoitetaan ensisijaisesti asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen kuitenkin siten että alle vuorokauden varoajalla tehtävistä järjestelyistä ilmoitetaan asiakkaalle puhelimitse.
6. Turvallisuus
MBM-palvelun tai Verkkovalmennuspalvelun voimassaolon aikana toteutettavat harjoitukset tapahtuvat asiakkaan omalla vastuulla. Asiakas vastaa omasta terveydentilastaan tavalla, joka ei aiheuta terveysriskiä. Asiakas ei saa harjoitella alkoholin, huumausaineiden tai kiellettyjen dopingaineiden vaikutuksen alaisena. Sports Lady Oy:lla on oikeus kieltäytyä toimittamasta MBM-palvelua tai Verkkovalmennuspalvelua, jos on ilmeistä, että asiakas rikkoo näissä Erityisehdoissa määriteltyjä turvallisuussääntöjä.